Hvil vist du må, men ikke gi opp

Velg å være glad,
Våg å ha det bra,
Velg å ikke la ting gjøre deg sint.
Valg og feil svinger og veier tas,
som dagen går og solen svinner.
Folk er elsket og noen hjerter er knust,
som dagen går og ord blir sagt.
Smil og rynker vises på ansikter.
Lykke og tristhet kan føles av alle,
når dagen går og natten faller på.
Tårer av glede og tårer av smerte faller rundt oss,
som dagen går til alle er i seng.

Jeg vet at noen mennesker ikke har det bra,
Og jeg vet at noen mennesker bare vet hvordan de skal hate
Og jeg skulle ønske at alle mennesker kunne være friske,
Sunn og sterk,
Når ting går galt som de noen ganger vil i livet
Når veien du trasker virker som en bratt oppoverbakke
Når midlene er lave og gjelden er høy
Og du vil smile, men du må sukke;
Når omsorg presser deg litt ned
Hvil hvis du må, men ikke gi opp.
Aldri gi opp

Og du kan aldri fortelle hvor nær du er.
Det kan være nært når det virker langt.
Så hold deg til kampene dine når du blir hardest rammet
Det er når ting går galt at du ikke trenger å slutte.
Hvis tryllestaver kunne viftes, og verden ville bli kurert,
Jeg ville viftet med den store tryllestaven…
Men jeg skal gjøre det jeg kan hver dag jeg er her,
dele min omsorg og varme
Og prøv å huske «det gode» fra år til år

#tanker #aimaander.blogg #hverdagslivet #tankespinn

2 kommentarer
    1. Så fine tanker og ord 🥰
      Skulle ønske jeg kunne tenke at jeg ikke ble sint, men den klarer jeg nok ikke å kontrollere. Heldigvis så blir jeg ikke så ofte sint lenger. Ønsker deg en fantastisk lørdag, klem 🤗

      1. Tusen takk gode du🤗. Ingen av oss klarer vel kontrollere når vi blir sinte eller veldig skuffete. Jeg bare
        vet at selv når dagene kan virke vanskelige,er de desto viktigere ikke gi opp. Så ;Hvil hvis du må, men ikke gi opp.
        Aldri gi opp🫶🏻 Ønsker deg en god og gledelig lørdag,og en fredfylt god søndag❤️ Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg