Kjenner du til sølv ringer fra 60- 70tallet?

Hei da var helgen her. Ute har det blitt litt ekstra lyst ettersom det har kommet litt snø i natt. En kuldeperiode nå i mars er ikke helt vanlig her. Men var vist noe som kom inn over kysten. Håper du som leser her har en god lørdag så langt. Og at helgen vil gi deg gode små hverdags minner. Jeg har sittet på nett prøve finne ut noe informasjon av noen sølvringer jeg arvet etter min mor. Den gang var det nok veldig populært med store stener. Min mor var ei dame som også likte pynte seg når helgen kom. Disse ligger godt i smykkeskrinet, men tenkte jeg skulle se om noen kjente igjen noen av dem. Denne første har stempel BEH 925S . På nettet kommer navnet Bengt Hallberg Lindstrom , en som har designet mange sølvringer fra 60 og 70 tallet , men ikke noe direkte om han.

På denne sølvringen, står det Viking 925 YOK som jeg tror kan stå for Yngvar O.Kristiansen . Vet du noe om denne ringen? Når den er fra? Hadde vært så gøy og vite🤗

 

I fjor kom jeg over en annonse på Facebook over noen reproduserte ringer i sølv av : David-Andersen. Da jeg syns den lignet på en ring jeg har i gull av min mor måtte jeg ho finne den fram og se over den, om det kunne være den samme. Og det var det😃 I over 140 år har David-Andersen designet utallig flotte smykker. Denne ringen ble først lansert i 1970, laget i Uni David-Andersens verksted og designet av Marianne Berg. Et stilrent, klassisk og tidløst design, kreert for å bli båret videre av kommende generasjoner. Denne ringen kommer med en vakker Citrin – den gyldne Citrinen skinner som solen. 

 

Så om du vet noe om de sølvringene, så ser jeg frem til litt info om du har. De ligger godt i smykkeskrinet. Minner er det fra den gang man lekte fin frue og hadde store ringer på, ja var vel litt  påvirket av både askepott og andre filmer der damene brukte ringer med store stener. I et fotoalbum der finnes mane minner som sangen lyder, men det gjør det i gamle smykker også. Ønsker dere en fin helg rundt om🤗

#aimaanderbloggno #vintagesølvringer #davidandersendesign #vintageringer #gull #sølv #ringer #YOK #YngvarOKristiansen #ringer70tallet

4 kommentarer
    1. Jeg har dessverre ikke noe greie på sånt. Har noen sølvringer liggende selv, men de er ikke designet eller har stempel av noen av de du nevner her. Alle sammen har store stener, som var veldig vanlig på den tiden. Ha en fortsatt fin lørdag, klems 🤗

      1. Ja vet det var store stener og både på ringer og smykker. Jeg viste ikke om de stemplene i sølv tingene, men gøy å se. Ønsker den en god mandags kvelds / natt snart og en fin god tirsdag i morgen🤗 Klems

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg