Sunn hud ,er ikke en prosess over natten

 

 

 

Jeg skal nok være den første til og innrømme at jeg er ikke av den som er eller  har vært noe flink til og bruke hudpleie produkter til ansiktet. Ikke har jeg hatt serier med rens og kremer, skrubber og serumer. Det er mange år siden jeg såkalt hadde ansiktsmaske og og en ansiktskrem. Jeg var heldigvis ikke den som var plate i ungdommen med uren hud som mange skole venner hadde. Jeg har perioder hvor jeg har vært veldig tørr, og da har jeg bare smurt litt av body kremen jeg har hatt. De siste åra har det enten vært Rituals sin Jing , for kvelden som bringer ro og avslapping for meg, karma på dag og sommer når jeg har hatt den, eller Namaste krukken som jeg ble anbefalt en sommer da jeg var blitt litt solbrent og hadde soleksem. Den har vært kjempe bra for meg. Den er vel utgått eller endringer på navn som dem gjør med tider. Til jul fikk jeg en pakke med små reise produkter fra den snille nissen på Vegsund. Det var små men dryge produkter fra Biotherm. Den ene var Biotherm Life Plankton Elixir, og den andre varBiotherm Biosource Total Renew Oil Cleanser. Jeg har brukt dem annen hver tre dag for å spare for dem var ikke store, men nå er dem så si tomme. Kanskje holder det 3-4 dager til. Jeg må ærlig si at jeg har aldri hatt noe så bra til min sensitive hud. Det var nesten litt for rart at etter to uker da jeg brukte dem hver dag så merket jeg forskjell på huden.

 

Ikke bare at jeg virkelig følte meg fresh for jeg hadde gjort noe så lite og rart som å bruke litt tid på meg selv å rense ansiktet og ha på serumet. Det ga meg en slik god følelse for meg selv. Huden ble mykere og det kom frem en glød, de mørke ringene under øynene ble mindre synlige etter bruk av øye kremen. Så da tenker du kanskje hvorfor jeg ikke har kjøpt meg opp det jeg trenger og bruker det fast? Jo du skjønner jeg har aldri vært den som bruker pengene på slike egen pleie ting. Det er kun når penger man fikk til jul eller bursdag går med, men de har gått med til nye jakker og en genser i år. Jeg hadde fått dårlig samvittighet om jeg hadde unnet dette på meg selv. Da jeg kom i fortidligfødte (alt for tidlig) overgangsalder for snart 9 år siden , etter cellegift og strålinger så har jeg jo merket mange endringer i huden også. Jo da en krem nå et serum om 5 måneder, en rens om 7 måneder, jo det går sakte men sikkert det også. Men skal jeg først begynne ta vare på huden min fremover , og skal jeg virkelig gå i gang med noe som har gjort huden min godt så skal jeg starte med alt, slik at det vil gjøre godt med rens og fuktighet. Så er det jo litt ironisk at når man har sittet å sett på dette noen uker, i det som mine små flasker blir mindre g mindre på, og etter god veiledning om hvem krem som passer for min hud. Da får jeg vite at ut denne uken er det 25% rabatt på alt fra Biotherm. Da vet du det om du bruker noen produkter derfra. Dette er på Kicks. Og da måtte jeg plage meg selv litt vedd å gå inn å sjekke hva denne første gangs serien hadde kostet meg, og ja her er det dryge produkter om du selv lurer på om dette kan være noe for nettopp deg. Rød pris er om du er medlem👇🏼

 

 

 

Ja her er listen over det jeg måtte hatt nå for å starte opp og følge en god rutine og egen pleie. Med tilbudet nå , altså de 25% så hadde jeg spart 646 kr , det i seg selv er mye penger for meg. Og ja det høres endel mindre ut med 1938kr enn 2584 kr🤔. Selv om dette er en dyr start pakke så ja hadde jeg vist at jeg hadde nok ikke trengt mye nytt dette året enn kanskje rens mot slutten av året. Håper Kicks kjører flere slike kampanjer fremover. Jeg vet der er noen som tenker at jeg eller hvem som helst annen som ikke har vært vant til ta vare på huden sin om du vill kalle det det, eller at vi har prioritert huden vår før nå, nok ikke trenger starte med det nå heller. Nei kanskje ikke,men hadde ikke jeg merket hvor godt det gjorde ansiktet mitt så hadde nok ikke jeg heller tenkt så mye på dette. Og ja et luksus problem for både meg og flere. Men jeg sløser og bruker ikke penger jeg ikke har. Men drømmene mine kan ingen ta ifra meg🤷🏻‍♀️ Så da kan jeg både titte, lese om produkter og ha min drøm om at en dag så skal vel jeg klare og få ha disse start produkta. Husk det at faktisk ta vare på huden din også , ikke bare helsen og det du har rundt deg. Jeg må si , ja det er ikke ofte jeg har brukt dette både morgen kveld, men det har hendt, for å teste om det er så bra som jeg har følt. Og den følelsen av å ende dagen på badet, ta seg noen minutter med å rense, smøre inn krem, kjenner hvordan porer åpner seg og at huden nesten puster. Ja det er ikke noe man bare skal overse. Jeg vil nok ikke det lenger selv om jeg har gjør det i mange mange år. For pengene har ikke kunnet blitt prioritert den veien.

Fackt👇🏼

På bloggen min skriver jeg om det som måtte falle meg inn og det jeg føler for. Min blogg er ikke bare ;familieliv, turer, mat, helse osv. Det var et punkt som skulle hets for “Hverdagslivet” . Uansett jeg vil takke deg for at du tok turen innom her🤗 Det setter jeg veldig stor pris på🫶🏻 Etter som det ikke er noen følge knapp her ennå så følg meg gjerne her  https://www.facebook.com/profile.php?id=100051714906740

 

#aimaanderbloggno #hverdagslivet #ansiktspleie #egenpleie #hudpleie #tavrepådegselv #tankespinn #drømmer #ønsker #lovådrømme #endagkanskje

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg