I Finnskogens dype skoger ligger Tirilltoppen..

 

 

 

Hei og velkommen til å bli med en ny tur til Finnskogen. Og til hytten Tirlltoppen. Før har jeg skrevet om Finn-Ro , hytten vi har vært på et par ganger som jeg døpte til det. Jeg har fra første gang jeg kom mot og til Finnskogen fått en slik indre ro. Gamle historier og minnesmerker vitner om hva den skogen bærer av historie og hva den har lukket inn. 

 

Det er så kjekt og hyggelig når man kan ta frokosten ute langs veien som noen av oss vokste opp med. Vi gjorde som i fjor, regnet stoppet og vi kunne raste ved Slettafossen 😊 Kunne kjenne den følelsen av at nå var vi på vei. Noen dager med avkobling ventet. Noen bilder fra turen ned👇🏼

 

 

 

 

 

Finnskogen kalles for de dype skoger, og ja det kan man også lett få følelsen av når man sitter slik som vi satt her på Tirilltoppen. Vinden som suset fra trekronene vil gi deg en egen ro i kropp og sinn. Små fuglene som ønsker deg god morgen når du står opp og kommer deg ut, men ja savnet litt den der hakkespetten som banket på hver morgen på utenfor Finn-Ro. Men  her får du virkelig friluftsliv, kose og hygge  med trivselsgaranti. Vi kom over Tirilltoppen på airbnb. Rocky er alltid en morra fugl på hytteturer, da vekker han meg alt fra 5.30-7 for da skal han ut å snuse rundt og kose seg. Theo kommer labbende fort etter , men han er den som kan legge seg ned igjen på teppet å bare slappe av. Bli med videre via bildedryss👇🏼

 

Tirilltoppen, som ligger ved Skasen innsjø

 

 

 

Midt i de dype skoger og vannfylte daler ligger Finnskogen Turistsenter og Skasenden Camping strategisk til med Skasen innsjø. Fra denne hytten tar det deg 10-15 min å gå, alt etter hvor fort du går. Det var kjempefine stier og små veier som førte bort dit. For meg ble det også steder jeg lagde meg morra gå tur ruter med hundene 😊. Bare det og kunne gå ned til vannet, og den roen det gir. Men her hadde også dette hyttefeltet ordnet koselig til rundt der. Og det er lett se at dette stedet betyr mye for dem som har sine hytter der, og jeg forstår dem så inderlig godt. Vi koste oss ute med bål pannen når kvelden listet seg på. Noe vi alltid gjør, for den kosen og den roen i slike omgivelser, ja det er ren reinkarnasjon. Følg gjerne med på en liten tur langs stier og små veier, nede ved Skaden innsjø, og tilbake . 😊👇🏼

 

 

 

 

Dette er et sted og en hytte som anbefales om du ønsker deg vekk fra en travel hverdag, eller bare en liten tur. Både vi og hundene koste seg. Jeg har alltid hatt i meg fra dengang arbeid, og uansett hytter eller campinger ; Forlat som du ønsker og finne det selv. Vi tar også bilder når vi kommer til enn hytte om det ikke er gjort skikkelig rent når vi kom, nettopp som bevis så vi ikke blir belastet extra. Og siden jeg liker ordne rundt til oss, tenker jeg også kanskje de neste syns det er hyggelig når dem kommer. Så koste meg ute og henta litt lyng som ligger omkranset hytten.

Vi takker for oss pǻ Tirilltoppen. Kos dere som tar turen dit. Hytten finner du på  airbnb. Værten svarer raskt og var hyggelig med info. Ta vare der ute på dere selv og deres. Morgen dagen er ikke alltid forgitt vi alle får. Ingen tid å miste i livet, men lag dere små hverdags øyeblikks minner.  Takk for oss🫶🏻

#aimaanderblogg #hverddagslivet #turer #reiser #hytteturer #airbnbhytte #natur #bilder #girepekt #tavare #hverdagsensmågleder #hverdagsensstoreminner

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg