Overheng og Bakheng

Det finnes noen forskjellige både overheng, frem-hengende og bak-heng. Alt etter fra både hvem side og hvor man ser det fra. Jeg tenker det er overheng når det kommer til bobiler og til sprintere som er store og blir berget på bergings biler🤣 Dette er et åpent innlegg med også en stor del ut av komfort soner , men etter jeg deler som det er. Så får man heller scrolls fort forbi bilder..

 

Det finnes også overheng som jeg vill kalle det når man har mistet nesten 29,6 kg på litt over året, og selv om jeg ikke har bare hud hengende så har jeg dødt lymfe og fett vev som nå henger mere enn noen gang. Nettopp pga stoffskifte problemer og etter strålingen som var gitt rundt skorsteins målet de kaller det for når man blir bestråles over korsryggen og midten av magen som både kan skade og gjøre ting og organer mindre like funksjoner bar. Etter keisersnittet for 26 år siden så ble jeg aldri kvitt den pølse biten nettopp pga det. Nå er jeg stolt av meg selv for at jeg har klart komme meg så langt som jeg har. At jeg når målene mine sakte men sikkert, ja om jeg når dem… Jeg er på vei iallfall. Det er ikke alle som er overvektige eller dog undervektige som hverken ønsker  det selv eller har prøvd å bli det. Oftes henger det sammen med både helse, stress og psyke . Jo mere stresset, nervøs og angstfylt  så stopper det mye opp i ens egen forbrenning men også at man låser seg inne. Og har du ikke noe som i utgangspunktet gjør at det er vanskelig  med helsen så skal gudene  vite at det hjelper ikke på når disse andre tingene både er endel av ens hverdag eller henger over en. Og ja jeg vet hva jeg snakker om. Led liv og selv erfart og lever med. Det er da jeg skulle ønske selv om jeg vet det ikke er noe jeg får, så sto jeg såg på meg selv forleden dag og skulle virkelig ønske det var mulighet for jeg kunne få det dekt og ikke minst at dem gjorde det…Tenk om bare å få kuttet vekk og strammet opp fra den pølsa? Nå har liksom mye siget litt og henger på en helt annen måte enn da jeg hadde de nesten 30 kg mere. Nå er det slik ofte magen opp og det selv om jeg har vist det aldri ble noe slik operasjon på meg så skulle man jo selvsagt ha ønsket det. Til tider spesielt. 

 

overheng?🤣🤣

 

Jeg veide overhenget mitt for moro skyld ved å legge det på vekten og den vekta da jeg var på kreft kontroll i går da hun ville vite hvor mye jeg hadde gått ned og hva det ville si ha senskader etter kreft som dødt vev og funksjonere overhenget visste  +3,7 kg. Så det er bare det som er vev etter lymfeødem og ødelagt struktur i muskel masse etter strålingen. Jeg fikk vite for noen år siden at lyfeødemet jeg fikk etter strålingen  begynte utvikle seg andre steder av det som heter Lipødem.  Hvorav det i det som nå så fint heter Lipødem. Det er ofte en smertefull tilstand, og den bedres ikke ved slanking. Årsaken er ukjent, men det er åpenbart en arvelig tilstand. Lipødem er en tilstand med unormal ansamling av fett under huden på legger og lår, eventuelt også armer. Det er et kriterium at fettansamlingen ikke står i forhold til fett fordeling ellers på kroppen.

Om jeg hadde kunne fått det fjernet det så hadde vært med på å føle seg mere vel, kanskje det var med på at andre var stolte av deg…Kanskje hadde  man  også følt seg mere vakker og på dagene som er grå.. Tenker på da jeg starta denne reisen og det legen min gjorde meg oppmerksomhet på helle tiden var nettopp det at jeg ville ikke kunne fjerne overflødig hud eller skadet vev som ble mere hengende. Er det da jeg får kjøpe ruller med gaffa tape kanskje å snurre inn. Slik lift up and hold in🤣. Det er der og det skal jeg nok lære meg bare er der. Jeg har nesten klart mitt eget mål. Så var det bare prøve se seg selv i et annet lys. Masker tar vi frem når vi kanskje i grunn ikke hadde tenkt gjemme oss bak en, men det merkes at noen er tilbake. Kanskje er det årstiden som gjør at man kjenner på denne følelsen inni seg. Men jeg er takknemlig og glad for at jeg har klart denne reisen så langt..

 

 

Før jeg ble sterk, visste jeg hvordan det var

Å være svak

Hvor vanskelig det er å elske seg selv

For jeg har kjent tårene det tar

Mot til å stå opp igjen, når du er nedbrutt og sliten

Og du vet ingenting annet enn smerten.

Jeg har kjent styrken og motet

Det krever å få det riktig,

Å møte tingene som holder deg nede

Og hold hodet oppe og fortsatt gå på..

Bare fordi jeg er stille, betyr det ikke 

at jeg ikke står opp for det jeg tror på.

Bare fordi jeg tenker før jeg handler, gjør det meg ikke til en taper.

Jeg er den jeg er, og dette er den jeg for alltid skal være.

Jeg bryr meg ikke om hva andre tenker om meg lengere..

Like meg eller ikke…

 

 

#aimaanderblogg #vektnedgang #overheng #mentalhelse #ovetteninking #tankespinneri #stoltavmegselv #jobberpå #tavarepådegselv #gidegselvdagligkomlipanger #endagadgangen #hverdagslivet #værgodnokfordegselv

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg