Takknemlighet i mitt hjerte

 

 

Disse siste dager har tåken hengt godt nedover fjellene. Den har ligget så nært at det har føltes som yr når man har vært ute å gått turer. En høy luftfuktighet denne tiden er ikke godt for både store og små som plages med bronkitt og astma. Er vi heldige så får vi en dag i morgen uten nedbør før det vist skal komme litt snø og kulde igjen. Jeg er så takknemlig da for at jeg kan “slå på peisen” ja den er elektrisk, men så fin. Den gir meg ekstremt mye kos med bare ha flammene på, men den varmer også fort opp når vi setter litt varme på. Selv om det har blitt lysere dager, så syns jeg det er kos å tenne opp både levende lys og peisen når kvelden er her, men dog også på dag tid når det er så grått ute. Da gir det meg en stor glede og hjerte varme. Takknemmelig! 

 

I dag blir det grønnsakssuppe med pinnekjøtt rester fra julen. Pinnekjøtt er nydelig i lapskaus og bruke, men også i suppe. Så det skal bli en smakfull suppe selv om jeg i dag ikke har fått kokt noe kraft på forhånd. Skulle nok hatt sellerirot i som jeg pleier, men datt nesten i bakken da jeg såg hva den kostet nå. Ja den har alltid kostet litt, men nå syns jeg det var drøyt, selv om jeg denne uken har kjøpt frukt og grønt på Rema med 30% på Æ appen. Så nå er det kuttet og klar gjort for små putring utover før det blir middags tid. Det er så kjekt også må jeg si og lage slike gode gamle husmannskost middager når husfar liker det og setter pris på det 🤗  Apropos det å sette pris på , det og være så takknemlig det er jeg hver dag, for hver dag er en ny gave, for hverdagens små øyeblikk og en enorm takknemlighet ja det er det jeg føler inni meg igjen nå. Jeg skrev et innlegg om “Sunn hud er ikke en prosess over natten” Hvor jeg skrev jeg skulle ønsket jeg hadde en av. Biotherm serie for sensitive hud -aging cream…

I går kom denne pakken fra Boozt.com som jeg var så heldig å få muligheten til å bestille. Tilbudet på Kicks var gått ut, men med litt nettsøk kom jeg over nedsatte priser på denne siden.🤩 åhhh tenk at jeg fikk mulighet til å ordne meg denne serien. Jeg er ikke den som tar meg råd til slike ting, men nå blir det å ønske litt slikt når det begynner å bli tomt mot jul sikkert, så jeg har klart til nyåret. Penge gaver jeg får til jul går oftes til å ordne ting som briller og synstest, men i år ble det to ny jakker , men de var veldig behøvd må. Dette er dryge produkter så har nok en tid fremover ja. Jeg må innrømme først at i går kveld , kom takknemlighets tårer da jeg sto på bade, rensa huden, før litt serum og litt krem. Tenk at jeg har fått dette.❤️

 

Jeg vet der er de som syns det er rart av en voksen dame og skrive dette så ut, jeg vet noen har kommentert å sagt ; du kan da ikke bli så glad å rørt over noe som en kjøretur til nye steder gå ture , eller bare se seg om. Små overnattinger eller en middag ute, noe vi kanskje gjør 1 gang i året. Jo JEG KAN og JEG ER SLIK. Det ikke ordene mine klarer si, så kommer tårene fortere enn jeg ønsker, har alltid vært slik. Det verste jeg viste som barn var å si hadde til nye ferie venner , da gråt jeg lenge i bilen. Jeg er en sensitiv emosjonell person. Livet har vist meg å gitt meg mere i løpe av mitt liv, la oss si det å måtte stå på for seg selv og ditt barn, det å ordne opp for andre, det å tidlig ta ansvar for hus og hjemme.. Jeg har pleid å si ; Vi får ikke mere en våre skuldre klare bære, men noen ganger tenker jeg også ; Det er vel nok nå!!  Jeg har et ordtak som jeg syns er så bra , da norsk og engelske ord ikke høres like ut når betydningen skal frem så tar jeg orginalen først, så norsk for de som ikke er så inne på språk🤍 Dette ordtaket 👇🏼

“Thankfulness is the beginning of gratitude. Gratitude is the completion of thankfulness. Thankfulness may consist merely of words. Gratitude is shown in acts.”
—Henri Frederic Amiel“.    

  “Takknemlighet er begynnelsen på takknemlighet. Takknemlighet er fullføringen av takknemlighet. Takknemlighet kan bare bestå av ord. Takknemlighet vises i handlinger.”

 

 

Det ble ikke bare tårer da jeg fikk vite om denne gaven, men gråt, og ja litt slik hulke gråt. For jeg hadde vel aldri trodd at jeg bare skulle få en gave uten at det var noe bursdag eller jul, og i alle fall ikke dette❤️ Jeg brukte noen timer den kvelden ta dette innover meg. Jeg gikk her tenkte tenk jeg skal nå kunne få en slik annsiktsserie. Ja noen tenker jeg skulle vel spart de penga til andre viktige ting som kan dukke opp. Og ja det var nesten det jeg gjorde. Jeg hadde ordnet bestillingen klar, men brukte nesten  2 dager før jeg klarte presse kjøp knappen , heldigvis rett før dette tilbudet også gikk ut. Denne personen, denne dama👆🏼 sa jeg skulle kjøpe meg denne serien nå. Det ville være hennes glede om jeg gjorde det. Da ble det lettere også, faktisk gjøre det. Dette  er en dame som jeg har fått gleden av og bli mer og mere kjent med. Ei som også er nordfra så vi har hatt oss mang en latter over gamle ord og utrykk fra nord. Hun er en kjærlig, varm og omtenksom kone, mamma, farmor, svigermor og nå oldemor som desverre bor over the Sea, i California. Jeg vet hun savnes her fra, og jeg vet hun savner sine kjære her. Men desto er gleden stor når hun kommer til Norge. Da er dama sprek å deler seg opp for å besøke sine sønner m familie . Slik er det når dem bor litt her og der🤗 Jeg må si hun er sprek som reiser frem og tilbake ikke bare norge -Usa, men rundene hun tar her hjemme. Nå er det ikke så lenge til vi ser hun igjen, oldebarn nummer to er på vei🤗.

 

 

Kjære Svigermor ❤️ Tusen takk for du har tatt meg inn i din varme og omsorg. Jeg glemmer ikke vårt første møte som kom litt brått på , men som ble et gledelig varmt møte. Og så gøy som det va at du snakka nordlending 😉. Jeg vet jeg har takket før og skrevt det før på et innlegg fra US, men jeg glemmer heller aldri måten vi ble mottatt hos dere i 2019.  Dette må jeg si igjen da dette er en takk til deg. Alle de små tinga du hadde ordnet med GF og laktosefri mat og produkter. Dette er minner i mitt hjerte som jeg aldri kommer til og glemme. Takk for alle de tinga du har gjort og det du gjør når du er her på besøk, som at vi sitter og spiser vafler og multebær etter en fin gå tur ned mot sjøen😉. Gode og nære samtaler som vi har hatt. Bare at du er her er en gave for oss❤️ Tusen takk for at du er deg. Takk for at du har åpnet opp for meg. Takk for du har en slik kjekk sønn som jeg er heldig å ha i live mitt😉❤️  Alle de gleder han har gitt, og gir i de små hverdags øyeblikka,  vel han har vel noe fra sin mor  lært 😉 Dette innlegget er min takk til deg, min framsnakking av deg❤️ Jeg ville glede med noen ord ( ja jeg håper dem kan varme og glede litt). Dette er en av mine måter i handling og få vist min takknemlighet. Nå venter det få suppa på kok, og så gleder jeg meg alt til egen pleien i kveld. Takk Svigermor❤️

 

 

 

#takknemlighet #omsorg #biothermsensitive #hverdagsglede #gave #BiothermCeraCleanser #svigernor #omsorgogvarme #hverdagaslivet #livet #repsekt #gratitude&respect #aimaanderbloggno

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg